آدرس جدید ما بخاطر فیلترشدنمان

مقایسه موسوی با هیتلر نشان‌دهنده نگرانی رقیب از شکست است





وزارت ارشاد خطاب به مدیان مسوول روزنامه‌های ورزشی:

اگر کره‌شمالی را نبردیم، انتقاد نکنید!

آمارهاي بانك مركزي بر خلاف ادعاي حاميان دولت

کم‌ترین شکاف طبقاتی برای دولت موسوی ثبت شده است

تبریزبا آغوش باز در انتظار میر حسین موسوی...

تهمينه ميلاني:

من جزء کارگردانانی بودم که از دولت نهم آسیب جدی دیدم

ترس حامیان دولت نهم از رسانه‌ی بی‌صدا اما فراگیر «سبز»

مقایسه موسوی با هیتلر نشان‌دهنده نگرانی رقیب از شکست است

قلم - همزمان با شروع تبلیغات انتخاباتی، دور جدیدی از حملات حامیان دولت به میرحسین موسوی آغاز شده و آنها نه تنها حرمت شخصیت‌ها را حفظ نمی‌کنند بلکه نماد سبز حامیان موسوی –که ریشه‌های مذهبی دارد - را نیز به سخره گرفته و آن را با نمادهای فاشیستی مقایسه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار قلم‌نیوز، در حالی که دولت نهم و حامیانش از همه امکانات رسانه‌یی کشور و امکانات ملی برای توجیه عملکرد پر ایراد خود در چهار سال گذشته بهره گرفته و با وارونه جلوه دادن بسیاری از حقایق و ارائه اطلاعات نادرست و غیرشفاف و بهره گرفتن از شیوه‌های پوپولیستی تلاش دارند افکار عمومی را تسخیر کنند، به ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین ابزار تبلیغاتی رقبا نیز می‌تازند تا مگر این تبلیغات ریشه‌دار بر تمام تلاش‌های پرهزینه آنها غلبه کند.

با وجود آنکه نماد سبز حامیان موسوی برگرفته از اعتقادات مذهبی و ریشه در فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دارد و این روزها موجب شده بسیاری از جوانان این مرز و بوم به ریشه فرهنگی این نماد بیندیشند یا در آن تامل کنند -که باید مورد استقبال همگان از هر طیف و جناحی باشد- حامیان کج سلیقه دولت نهم که سابقه‌ای آشکار در تخریب رقبای خود دارند و در این راه ذبح اخلاق برایشان رویه است، به شیوه‌های گوناگون در تخریب این انتخاب می‌کوشند و روزی آن را مخملی می‌خوانند و روزی دیگر غربی و در آخرین حمله با نماد فاشیست‌های آلمان مقایسه کردند.

جانشین معاونت خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در میزگرد "رو در رو" در شبکه خبر در اولین روز تبلیغات انتخاباتی، البته بدون اینکه نام میرحسین موسوی را به زبان بیاورد، انتخاب رنگ سبز از سوی یک نامزد انتخاباتی را یادآور حرکت دیکتاتور آلمان نازی دانست و گفت: هیتلر نیز انتخاب رنگ قهوه‌ای را به حامیانش توصیه کرده بود و طرفدارانش را به متمایز کردن از دیگران با پوشیدن این رنگ ملزم کرده بود.

این فرد گفت: متاسفانه امروز برخی از کاندیداها از روش‌ها و برنامه‌هایی در تبلیغاتشان استفاده می‌کنند که جامعه را ملتهب، تیره و تار می‌کند. آنها اخبار کذب منتشر می‌کنند و با شیوه خود جامعه را دچار آسیب می‌کنند. مثلا از رنگ‌هایی بهره می‌گیرند که برای نمونه می‌توان به تبلیغات هیتلر در آلمان نازی اشاره کرد. او از طرفدارانش خواست که لباس قهوه‌ای بپوشند و همین کار باعث چنددستگی در میان مردم کشور شد.

این جملات در حالی است که دوستان وی در روزنامه کیهان نیز پیش از این نماد سبز حامیان موسوی را نمادی مخملی و غربی خواند و حمیدرضا ترقی، معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی نیز بستن شال یا دست بند سبز را توسط حامیان میرحسین موسوی چراغ سبز به بیگانه خواند و آن‌را بزرگترین خطر برای وحدت جامعه اسلامی دانست.

این حملات در حالی است که شاید حامیان دولت بدشان هم نمی‌آمد که این رنگ سبز را در قرعه‌کشی صداوسیما از دست حامیان موسوی خارج کنند و آن را به نوعی مصادره کنند اما خدا با حامیان موسوی بود که قرعه سبز را هم از آن موسوی کرد.

ظاهرا جریان حامی دولت که دیگر در تاختن به رقبا از هیچ ابزاری چشم‌پوشی نمی‌کند، از این رنگ سبز - که حامیان موسوی آن را در شرایطی که رسانه‌یی فراگیر ندارند و قدرت مقابله با امکانات یک دولت را نیز ندارند، به عنوان یک رسانه تلقی می‌کنند و در گسترش آن از طریق همکاری و همدلی مردمی تلاش دارند- به شدت ترسیده‌اند و ترس آنها به حدی است که به تناقض در رفتار و گفتار افتاده‌اند.

ترس آنها از آن روست که رسانه‌‌ی بی‌صدای «سبز» بر رسانه‌ها و ادعاها و تبلیغات پرسروصدای جریان حامی دولت غلبه کند چه آنکه هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند و نماد سبز از آن رو فراگیر شد که ایرانی است و اسلامی است و نه غربی و قابل مقایسه نیست با نماد فاشیسم.

حملات به نماد سبز در حالی صورت می‌گیرد که حامیان دولت نهم در تخریب موسوی و حامیانش در همه جبهه‌ها تلاش می‌کنند و در این راه هیچ حرمتی را نگه نمی‌دارند و اگرچه تا پیش از ورود موسوی به عرصه رقابت از سوابق درخشان او می‌گفتند و توصیه می‌کردند برای حفظ آن سوابق وارد گود رقابت نشود، امروز بی‌هیچ ملاحظه‌ای به دستاوردهای دولت دفاع مقدس که ریاست آن را در آن زمان مقام معظم رهبری به عهده داشتند، حمله می‌کنند و همه آنچه پیش از این گفته بودند را به فراموشی می‌سپارند.

نمونه‌ای از این حملات تلاش‌های خبرگزاری حامی دولت (فارس) است که با استفاده جهت‌دار از آمار سعی در القای این موضوع دارد که دولت دفاع مقدس رکورددار ایجاد شکاف طبقاتی است.

نمونه‌ای دیگر زیر سوال بردن نحوه ارائه آمار دولت دفاع مقدس از سوی محمود احمدی‌نژاد است؛ زمانی‌که خبرنگاران از وی درباره آمارهای متناقض دولت نهم و انتقادات درباره آن سوال کردند پاسخ داد: اگر فکر می‌کنید گزارشی که توسط نهادهای رسمی ارائه شود مخدوش است شاید در زمان خودتان این کار انجام می‌شده است.

این گونه حمله به دولت دوران دفاع مقدس در حالی صورت می‌گیرد که جریان حامی دولت هر گاه که احساس می‌کند افکار عمومی نسبت به آن و اقداماتش بی‌اعتماد شده از هزینه کردن مقام معظم رهبری و پشت ایشان پناه گرفتن برای جلب افکار عمومی فروگذار نمی‌کند.

* گزارشی از میزگرد رو در رو در شبکه خبر با حضور 4 کارشناس

داوری: رنگ هیتلر هم قهوه‌ای بود/ سلطانی‌فر: چون عده‌ای در فضای آسمانی وعده می‌دهند

تلاش‌های مشکوک برای ایجاد ناآرامی در آذربایجان و خدشه به وحدت ملی

حامیان دولت نهم به یکی از سرداران مشروطه توهین کردند

قلم - از آنجایی که از ابتدای حضور میرحسین موسوی در عرصه رقابت انتخاباتی، ناگفته رای استان‌های آذری‌زبان پیدا و مشهود بود، حامیان احمدی‌نژاد تمام تلاش خود را به کار بردند تا بتوانند با ایجاد تنش در این مناطق، درصدی از آرای موسوی را از آن خود کنند اما مکر آنها به خودشان بازگشت.

به گزارش خبرنگار قلم نیوز، پس از آنکه حامیان احمدی‌نژاد از جذب آرای مناطق آذری‌زبان ناامید شدند، تلاش کردند به بهانه انتشار فیلمی از سیدمحمد خاتمی، بخشی از آرای میرحسین موسوی را از آن خود کنند.

هفته گذشته سایت وابسته به یکی از نمایندگان مجلس هشتم و حامی سرسخت دکتر احمدی‌نژاد در خبری مدعی انتشار فیلمی از لطیفه گویی خاتمی شد که در آن به هموطنان ترک زبان اهانت شده است. بلافاصله پس از انتشار این خبر، فیلم مذکور به سرعت تکثیر شده و در مناطق ترک نشین با هدف ایجاد موج اجتماعی علیه موسوی توزیع شد.

این تلاش در حالی است که خاتمی در فیلم مذکور، لطیفه نمی‌گوید بلکه در نقد ترویج خرافه و دروغ در برخی روضه‌خوانی‌ها، مطلب یکی از روضه‌خوانان اردبیلی را نقل می‌کند.

از سوی دیگر حامیان احمدی‌نژاد ظاهرا فراموش کرده‌اند که میرحسین موسوی خود آذری است و برخی سخنان خود را به زبان ترکی بیان می‌کند و سابقه درخشانی هم در دفاع از حقوق قومیت‌ها دارد و جایگاه وی در این مناطق با چنین اقداماتی از دست نمی‌رود.

این تلاش‌ها با اقدام سایت قلم‌پرس که توسط حامیان دولت نهم اداره می‌شود، تکمیل شد و این سایت در اقدامی عجیب از پرچم پان‌ترکیست‌ها استفاده کرد ومدعی شد ترک‌زبانان به احمدی‌نژاد رای می‌دهند.

تلاش حامیان احمدی‌نژاد در آستانه سفر مهندس موسوی به تبریز از آن روست که در نظرسنجی‌ها به این نتیجه قطعی رسیده‌اند که کاندیدای آنها هیچ سهمی از رای آذربایجانات و مناطق ترک‌زبان ندارد. ظاهرا آنها بدون در نظر گرفتن منافع ملی درصدد برآمده‌اند تا به هر نحوی شده، در این مناطق نارضایتی عمومی، ناآرامی و تنش ایجاد کنند تا در سایه این تنش، شاهد حضور حداکثری مردم مناطق ترک‌زبان در انتخابات نباشیم؛ چه آنکه مقصود حامیان احمدی‌نژاد در غیاب حضور حداکثری مردم تامین می‌شود.

در ادامه برنامه‌های حامیان احمدی‌نژاد در ایجاد ناآرامی در آذربایجان، حجت‌الاسلام راهدار، استاد موسسه امام خمینی (ره) به نمایندگی از حامیان احمدی‌نژاد در مناظره‌ای با مرعشی در دانشگاه سهند تبریز، باقرخان - سالار ملی و از افراد موثر در مشروطه که نقش و رشادت‌های وی در تاریخ ایران انکارنشدنی است- را لات و قمارباز معرفی کرد.

او در این مناظره با توهین به باقر خان گفت: بر اساس یک سند تاریخی، وی یک لات قمارباز بوده و سر جلسه قمار هم کشته شده است!!

چنین سخنانی توهین‌آمیز در یک منطقه قومی که حساسیت‌های آن آشکار است و نمونه آن را در موضوع کاریکاتور روزنامه دولتی ایران به یاد داریم که چگونه تا چندین هفته، آزردگی خاطر و اعتراض شدید مردم این منطقه و همچنین دیگر مناطق را به همراه داشت، می‌تواند فقط با یک هدف باشد؛ ایجاد نارضایتی عمومی، ناآرامی و تنش و در نتیجه قهر از نظام و انتخابات.

البته امید است که این تحلیل اشتباه باشد و راهدار و همچنین عوامل توزیع وسیع آن فیلم با قصد ایجاد تنش این کار را انجام نداده باشند اما این قبیل اقدامات چه عمدی و چه سهوی باشد، خسارات غیرقابل جبرانی را به وحدت ملی وارد می‌کند.

آنچه از کنار هم گذاشتن این مسایل، دستگیر هر تحلیل‌گر بی‌طرفی می‌شود، این است که این اقدامات صرفا انتخاباتی است بدون توجه به تاثیرات منفی آن در حفظ منافع و وحدت ملی.

زمانی سخنان اخیر راهدار خطرناک‌تر می‌شود که وی در منطقه آذربایجان - که مردمی مذهبی و علاقه‌مند به آرمان‌های امام (ره) دارد- بحث عبور از امام خمینی (ره) و شهید مطهری را در همین مناظره مورد تاکید قرار می‌دهد.

راهدار در این مناظره بیان می‌کند: «باید از امام و شهد مطهری گذر کنیم. ما همان‌طوری که از مدرس گذر کردیم و به امام رسیدیم، باید از امام گذر کنیم و با منطق امام به کسی برسیم که همه امام را دارد به اضافه ده!».

البته آشکار است که چنین تلاش‌هایی از سوی مردم مناطق آذری نشین ایران به راحتی قابل درک است و آذری‌های ایران با حضور گسترده خود در انتخابات، تلاش‌های مشکوک برخی افراد را در راستای مخدوش کردن وحدت ملی نقش بر آب خواهند کرد.

اخبار رسیده از آذربایجان شرقی حاکی از آن است که مردم سرافراز این خطه در انتظار ورود میرحسین موسوی به شهرشان هستند تا با استقبالی بی‌نظیر، وحدت خود و آگاهی‌شان را به نمایش بگذارند تا سناریونویسان را ناکام بگذارند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر